флаг

Інформація щодо роботи Центру надання адміністративних послуг в Чернігівському районі Запорізької області за 2018 рік

 З метою реалізації в повному обсязі низки доручень Президента України стосовно забезпечення створення мережі центрів надання адміністративних послуг, відповідно до вимог Закону України «Про адміністративні послуги», на виконання розпорядження голови Чернігівської районної державної адміністрації Запорізької області від 20.11.2013 № 386 «Про створення центру надання адміністративних послуг в Чернігівському районі Запорізької області» в районі утворено Центр надання адміністративних послуг, який розпочав свою роботу 30 грудня 2013 року.

Центр надання адміністративних послуг в Чернігівському районі Запорізької області (далі - ЦНАП) працює  5 років та є моделлю інтегрованого офісу, тобто працює за принципом «єдиного вікна».

Переваги інтегрованого надання адміністративних послуг полягають в тому, що для споживачів послуг (громадян і бізнесу) це можливість одночасного замовлення різних послуг, які можуть випливати з одного факту або життєвої ситуації.  

Тобто найважливіша перевага ЦНАП - це ліквідація потреби особи звертатися до різних  адміністративних органів, розпорошених територіально та за різними прийомними годинами.  А також – це суттєве покращення якості послуг, оперативність їх надання, дотримання термінів надання послуг, велика інформованість про послуги.

З початку діяльності ЦНАПу відповідно до розпорядження голови райдержадміністрації від 24.12.2013 № 459 "Про визначення переліку адміністративних послуг, які надаються через центр надання адміністративних послуг в Чернігівському районі Запорізької області" суб'єкти звернення мали змогу отримати 9 адміністративних послуг.

На виконання  вимог Закону України «Про адміністративні послуги» та згідно  розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг», перелік адміністративних послуг, що надаються через ЦНАП було розширено та затверджено розпорядженням голови Чернігівської районної державної адміністрації від 21.10.2014 № 334 «Про визначення переліку адміністративних послуг, які надаються через центр надання адміністративних послуг в Чернігівському районі Запорізької області».

Зазначене розпорядження було погоджене як регуляторний акт та зареєстроване в Чернігівському районному управлінні юстиції.

Відповідно до вказаного розпорядження перелік адміністративних послуг значно розширився і складався з 50 адміністративних послуг (з підпунктами).

 

З метою удосконалення механізму надання адміністративних послуг в Чернігівському районі та запровадження надання адміністративних послуг соціального характеру через адміністраторів ЦНАПу, згідно  розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг» зі змінами, прийняте розпорядження голови районної державної адміністрації від 13.06.2018 №  225 «Про визначення переліку адміністративних послуг, які надаються через центр надання адміністративних послуг в Чернігівському районі Запорізької області».

Перелік адміністративних послуг відповідно до зазначеного розпорядження складається з 74 адміністративних послуг (з підпунктами) і включає послуги соціального характеру, надання яких через центри надання адміністративних послуг передбачено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг» зі змінами.

На теперішній час в ЦНАпі громадяни та суб’єкти господарювання мають змогу отримати 74 видів послуг урізних сферах діяльності, що на 24 послуги (48%) більше ніж станом на початок звітного періоду (50 послуг).

Зростання кількості адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП

Довідково – зростання кількості адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП:

станом на дату відкриття 30.12.2013 року - 9 адміністративних послуг;

2014 рік – 50 адміністративних послуг;

2015 рік – 50 адміністративних послуг;

2016 рік – 50 адміністративних послуг;

2017 рік – 50 адміністративних послуг;

2018 рік – 74 адміністративних послуг.

Отже, з початку роботи ЦНАПу  у 2013 році станом на сьогодні кількість надаваних адміністративних послуг збільшилася з 9 до 74 (722%).

           Збільшення кількості надаваних адміністративних послуг протягом поточного року відбулось за рахунок послуг соціального характеру, а саме:

-надання субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива;

-надання пільги на придбання твердого та рідкого пічного палива і скрапленого газу;

-надання тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів або не мають можливості утримувати дитину або місце їх проживання невідоме;

-призначення одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України “Мати-героїня";

-видача довідки для отримання пільг інвалідам, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу;

-видача довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;

-надання державної допомоги:

1) у зв’язку з вагітністю та пологами особам, які не застраховані в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування;

2) при народженні дитини;

3) при усиновленні дитини;

4) на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування;

-надання державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам;

-надання надбавки на догляд за інвалідами з дитинства та дітьми-інвалідами;

-надання державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю;

-надання державної соціальної допомоги на догляд;

-компенсаційна виплата фізичній особі, яка надає соціальні послуги;

-надання щомісячної компенсаційної виплати непрацюючій особі, яка здійснює догляд за інвалідом I групи або за особою, яка досягла 80-річного віку;

-надання грошової допомоги особі, яка проживає разом з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за ним;

-призначення щомісячної адресної грошової допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг;

-призначення одноразової грошової/ матеріальної допомоги інвалідам та дітям-інвалідам;

-призначення одноразової компенсації:

1) сім’ям, які втратили годувальника із числа осіб, віднесених до учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, та смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою;

2) батькам померлого учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою;

-призначення грошової компенсації:

1) вартості проїзду до санаторно-курортного закладу і назад інвалідам війни та прирівняним до них особам;

2) інвалідам замість санаторно-курортної путівки;

3) вартості проїзду до санаторно-курортного закладу (відділення спінального профілю) і назад особам, які супроводжують інвалідів I та II групи з наслідками травм і захворюваннями хребта та спинного мозку;

4) вартості самостійного санаторно-курортного лікування інвалідів;

5) замість санаторно-курортної путівки громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

6) інвалідам на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування;

-видача направлення (путівки) інвалідам та/або дітям-інвалідам до реабілітаційних установ сфери управління Мінсоцполітики та/або органів соціального захисту населення (регіонального та місцевого рівнів;

-видача путівки на влаштування до будинку-інтернату для громадян похилого віку та інвалідів, геріатричного пансіонату, пансіонату для ветеранів війни і праці психоневрологічного інтернату дитячого будинку-інтернату або молодіжного відділення дитячого будинку-інтернату;

-установлення статусу, видача посвідчень та призначення компенсації і допомоги:

1) батькам багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї; 
2) членам сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни; 
3) учасникам війни; 
4) інвалідам війни; 

5) особам, які постраждали від торгівлі людьми;
6) інвалідам та дітям-інвалідам;

-забезпечення санаторно-курортним лікуванням (путівками):

1) інвалідів з дитинства та внаслідок загального захворювання;

2) осіб, які постраждали під час проведення антитерористичної операції та яким установлено статус учасника бойових дій чи інваліда війни;

3) ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія Законів України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та “Про жертви нацистських переслідувань”;

4) громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, шляхом надання щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівок через безготівкове перерахування санаторно-курортним закладам;

-видача особі подання про можливість призначення її опікуном або піклувальником повнолітньої недієздатної особи або особи, цивільна дієздатність якої обмежена;

-видача дозволу опікуну на вчинення правочинів щодо:

1) відмови від майнових прав підопічного;

2) видання письмових зобов’язань від імені підопічного;

3) укладення договорів, які підлягають нотаріальному посвідченню та (або) державній реєстрації, в тому числі договорів щодо поділу або обміну житлового будинку, квартири;

4) укладення договорів щодо іншого цінного майна;

5) управління нерухомим майном або майном, яке потребує постійного управління, власником якого є підопічна недієздатна особа;

6) передання нерухомого майна або майна, яке потребує постійного управління, власником якого є підопічна недієздатна особа, за договором в управління іншій особі;

-видача піклувальнику дозволу на надання згоди особі, дієздатність якої обмежена, на вчинення правочинів щодо:

1) відмови від майнових прав підопічного;

2) видання письмових зобов’язань від імені підопічного;

3) укладення договорів, які підлягають нотаріальному посвідченню та (або) державній реєстрації, в тому числі щодо поділу або обміну житлового будинку, квартири;

4) укладення договорів щодо іншого цінного майна.

На кожну адміністративну послугу суб’єктами надання адміністративних послуг розроблені інформаційні та технологічні картки.

В приміщенні на стендах розміщена і постійно оновлюється інформація про діяльність та графік роботи центру надання адміністративних послуг в Чернігівському районі Запорізької області, інформаційні картки адміністративних послуг, зразки заповнення заяв, реквізити оплати за адміністративні послуги.

  Протягом 2018 року за отриманням консультацій звернулось понад 3000 громадян. Консультації надаються не лише при особистому звернені громадян, а й за допомогою телефонної «гарячої лінії» 9-15-91.

Протягом звітного періоду адміністраторами ЦНАПу:

- зареєстровано – 2891 звернень, що на 4,67% більше ніж за аналогічний

період 2017 року (2762 звернення).

- отримано результатів адміністративних послуг від суб'єктів надання адміністративних послуг  – 2759, що на 2,91% більше ніж за аналогічний період 2017 року (2681). 132 справи знаходяться на розгляді у суб'єктів надання адміністративних послуг.

Найбільша кількість звернень в абсолютному значені зареєстрована у сфері  Державного земельного кадастру – 1523 (52,68%). На другому місці по кількості прийнятих заяв – послуги соціальної сфери – 899 (31,09%), третє місце – у сфері Державної міграційної служби – 401 (13,88 %), четверте місце –– послуги райдержадміністрації - 64  (2,21%) і 4 послуги Головного територіального управління юстиції (0,14%).

  Суб’єктами надання адміністративних послуг протягом звітного періоду відмовлено в наданні послуг за 19  зверненнями, що складає 0,65% від загальної кількості звернень.

  Враховуючи загальну кількість населення, яка скористалась різними видами послуг (у тому числі всі види консультацій, подача заяв для отримання адміністративної послуги, отримання результату адміністративної послуги) середня кількість звернень протягом дня до адміністраторів ЦНАПу становить 35 осіб.

Відповідно до Порядку взаємодії державних кадастрових реєстраторів під час надання деяких відомостей з Державного земельного кадастру, затвердженого наказом Мінрегіонбуду від 25.06.2015 №144, в приміщенні ЦНАПу здійснюється видача витягів з Держгеокадастру, попереднє замовлення яких здійснюється за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.

Робота в Центрі спрямована на попередження фактів порушення законодавства, тому постійно проводиться методична та роз’яснювальна робота як для адміністраторів так і для спеціалістів суб’єктів надання шляхом проведення спільних робочих нарад.

Велика увага приділяється підвищенню рівня професіоналізму та обізнаності адміністраторів.

Протягом звітного періоду з метою підвищення кваліфікації у відділі було проведено апаратне навчання на тему "Конфлікт інтересів: треба знати".

Адміністратори прийняли участь у 2 навчальних семінарах в  рамках проектів Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ), пройшли навчання роботі в Єдиних державних реєстрах та отримали ідентифікатори доступу до них, відвідали короткостроковий семінар "Навчання користувачів регіонального веб-порталу адміністративних послуг". Також адміністратори постійно приймають участь в онлайн курсах та скайп - конференціях.

Керівник ЦНАПу прийняла участь у 2 навчальних семінарах в  рамках проектів Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ), інформаційному візиті в рамках Програми "U-LEAD з Європою" до Берестівської ОТГ, короткостроковому семінарі "Навчання користувачів регіонального веб-порталу адміністративних послуг", Менторській програмі "Удосконалення адміністративних і соціальних послуг у Харківській і Запорізькій областях" як одна із переможців за результатами поданих заявок в рамках проектів Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ),  проекті "ЦНАП фасилітує удосконалення послуг"  в рамках проектів Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) шляхом розроблення проекту "Залучення громадян до процесу підвищення якості надання адміністративних послуг в Чернігівському районі Запорізької області" та подання відповідної заявки координатору GIZ.

  В рамках проекту 26.10.2018 проведено нараду при заступнику голови Чернігівської районної державної адміністрації Запорізької області  Н. Степаненко з представниками громадських оранізацій, представниками старостинських округів, депутатами Чернігівської районної ради (протокол наради з додатками додається). 

На нараді створено фокус-групу (робочу групи від громадськості Чернігівського району Запорізької області) та затверджено її склад,  план дій та анкету для визначення потреби населення у навчанні.                                                  

Анкети надані  представникам фокус - групи для проведення    опитування  щодо визначення потреб населення щодо навчання з питань  надання адміністративних послуг  мешканцям Чернігівського району.

За результатами анкетування, проведеного предстаниками фокус-групи серед мешканців району з 01.11.2018 по 10.11.2018, визначено  потреби населення у навчанні з питань надання адміністративних послуг.

Виявлена низька обізнаність громадян району, які не зверталися за отриманням адміністративних послуг, про діяльність центру надання адміністративних послуг в Чернігівському районі Запорізької області  та можливість отримання  послуг через адміністраторів  центру.

З метою сприяння підвищенню грамотності та обізнаності громадян з питань надання адміністративних послуг, популяризації та надання рекомендацій щодо отримання медичних, адміністративних та соціальних послуг у Чернігівському  районі 13.11.2018 та 14.11.2018 прийнято участь у семінарах для мешканців району та представників фокус-групи, які проводилися  із залученням спеціалістів управління соціального захисту населення Чернігівської районної державної адміністрації Запорізької області, територіального центру соціального обслуговування населення Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області, центру первинної медико-санітарної допомоги Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області .

З метою виявлення суспільної думки щодо ефективності роботи Центру та вивчення очікувань і задоволеності якістю наданих адміністративних послуг запроваджене проведення соціологічного опитування шляхом анонімного анкетування.

З метою здійснення підтримки органів самоорганізації населення, наближення і доступності процедур надання адміністративних послуг суб'єктам звернення, які проживають в найбільш віддалених населених пунктах району, організовані та забезпечені з 28.11.2018  виїзні прийоми адміністраторами центру надання адміністративних послуг в Чернігівському районі Запорізької області громадян на території Ільїнського старостинського округу. Прийом громадян, надання консультацій та роз'яснень щодо порядку отримання адміністративних послуг, в тому числі актуальних на сьогодні послуг соціального характеру, на території Ільїнського старостинського округу здійснюється щосереди. 

Перевага в наданні адміністративних послуг через Центр полягає в тому, що послуги надаються прозоро, відсутній контакт суб’єкта звернення з чиновником. Документи приймаються за описом, відповідні рішення можливо отримати в чітко зазначений день, передбачений  законодавством.

Працівники Центру постійно контролюють терміни розгляду справ та надання результатів розгляду.

Центр надання адміністративних послуг постійно удосконалює свою роботу, розширює спектр послуг, забезпечує комфортне обслуговування відвідувачів та високу якість обслуговування.

Впровадження заходів спрямованих на підвищення якості надання адміністративних послуг  та задоволення потреб громадян, ефективної системи оцінювання та навчання дають змогу одержувати об’єктивну інформацію щодо якості надання адміністративних послуг, до того ж, така система може стати основою для оперативного ухвалення управлінських рішень з метою реального поліпшення та наближення рівня якості адміністративних послуг до потреб замовників.

Завдяки впровадження проекту "Залучення громадян до процесу підвищення якості  надання  адміністративних послуг в Чернігівському районі  Запорізької області" в рамках проекту “ЦНАП фасилітує удосконалення послуг” відбувається зміцнення принципів демократизму в діяльності органів влади та місцевого самоврядування, покращення якості та доступності надання адміністративних послуг, формування свідомої та активної громади, підвищення значимості ролі громади в процесі прийняття владних рішень, налагодження соціального партнерства влади і громади, забезпечення інформаційної відкритості місцевої влади, удосконалення системи комунікації влади з громадою, підвищення рівня згуртованості в громаді.