флаг

Новини

Інформація Токмацького управління ГУ ДФС у Запорізькій області 

Організатори підпільного виробництва горілки на Запоріжжі постануть перед судом

 

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Запорізькій області під процесуальним керівництвом обласної прокуратури направили до суду кримінальне провадження з обвинувальним актом за підозрою трьох учасників злочинної групи, які організували на території регіону незаконне виготовлення алкогольних напоїв.

Оперативники встановили, що упродовж 2017-2018 років зловмисники у власному приватному домоволодінні та в орендованому гаражному приміщенні налагодили незаконне масове виготовлення алкогольних напоїв з використанням підроблених марок акцизного податку. У подальшому підпільну продукцію під виглядом горілки заводського виробництва вони реалізовували мешканцям Запорізької області.

За результатами проведених обшуків було вилучено понад 4 тонни спирту, 2 тонни алкогольного фальсифікату, обладнання для масового виробництва сурогату, а також більше 6 тисяч підроблених марок акцизного податку України.

 

Запорізькі юристи фіскальної служби виграли у судових справах на користь держави майже 220 мільйонів

 

У Запорізькому регіоні з початку року судові органи розглянули 166 справ, де однією зі сторін виступала фіскальна служба області.

На користь органів ДФС винесено 109 судових рішень на загальну суму 219,8 мільйона гривень, що складає 65,6 відсотка від кількості матеріалів та 78,2 відсотка – від суми. У 57 судових спорах на суму 61,3 мільйона гривень судді підтримали позицію платників.

За позовами суб'єктів господарювання до фіскальної служби області поточного року розглянуто 147 справ, з яких 93 (63,3%) – на користь податківців на суму 97,5 мільйона (61,4%), 54 справи (36,7%) виграли платники на суму 61,3 мільйона.

Під час засідань з розгляду справ за позовами органів ДФС до платників у 84 відсотках випадків суди винесли рішення на користь держави (16 справ на суму 122,2 мільйона).

Усього станом на 1 травня 2019 року в судах різних інстанцій знаходилось 2278 справ на загальну суму 3 мільярди 772,7 мільйона гривень, серед яких – матеріали про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень, про стягнення податкової заборгованості тощо.

 

Запорізькі підприємства перерахували до держбюджету 2,7 мільярда гривень митних платежів

З початку року суб'єкти господарювання Запорізького регіону спрямували до державного бюджету 2 мільярди 702,6 мільйона гривень митних платежів. Як повідомив начальник Запорізької митниці ДФС Олексій Мужев, сплачена сума майже на 165 мільйонів або на 6,5 відсотка перевищила дані аналогічного періоду 2018 року.

Лише у квітні до казни забезпечено майже 648 мільйонів. Керівник митниці підкреслив, що середньоденні надходження за попередній місяць склали 32,4 мільйона, що більше показника березня на 5 мільйонів.

Більшу частину доходів сформували митні платежі, які були сплачені при ввезенні на митну територію України товарів для виробництва в промисловості – 74,4 відсотка, від суб'єктів невиробничих галузей надійшло, відповідно, 25,6 відсотка.

У розрізі товарних угрупувань найбільша частка митних платежів припадає на машини, устаткування та транспорт – 34 відсотки, паливно-енергетичні товари - 31 відсоток, метали та вироби з них – 11 відсотків, сільськогосподарські та продовольчі товари – 9%, мінеральні продукти – 6 відсотків, продукція хімічної промисловості – 6 відсотків.

 

Запорізькі підприємства погасили 52,4 мільйона гривень податкової заборгованості

За січень-квітень 2019 року за рахунок погашення податкового боргу до бюджетів усіх рівнів надійшло 52,4 мільйона гривень. Зокрема, надходження до державного бюджету склали 27 мільйонів, до місцевих – 25,4 мільйона.

У квітні податкову заборгованість скорочено на 12,9 мільйона, у тому числі до держбюджету – на 7,9 мільйона, до місцевих скарбниць – на 5 мільйонів.

Станом на 1 травня 2019 року загальна сума податкового боргу суб'єктів господарювання області становить 4,1 мільярда, з якої 3,4 мільярда – недоїмка до державної казни, 667 мільйонів – до бюджетів громад.

Найбільшими боржниками області, які здійснюють господарську діяльність, та мають значні суми заборгованості перед бюджетом, є такі підприємства:

  • АТ "ЗАЛК";
  • КП "ПКВ" ЕМР;
  • ПРАТ "ПРИАЗОВКУРОРТ";
  • ТОВ "МЕЛІТОПОЛЬСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ";
  • ТОВ "АВТО ГРАНІТ";
  • КП "ОБЛВОДОКАНАЛ" ЗОР;
  • МКП "ОСНОВАНІЄ";
  • ПП "МАГІСТР";
  • ТОВ "ВНЕВІДОМЧА ОХОРОНА";
  • ДП "ПІДПРИЄМСТВО ДКВС УКРАЇНИ (№ 55)";
  • ТОВ "ТД "ДЕЛЬТА";
  • ДП "ПІДПРИЄМСТВО ДКВС УКРАЇНИ (№ 20)";
  • ДП "ЗАПОРІЗЬКИЙ ІНСТИТУТ ЗЕМЛЕУСТРОЮ";
  • ДП "ПІДПРИЄМСТВО ДКВС УКРАЇНИ (№ 101)";
  • ДП "МЗ "ГІДРОМАШ", КП "ТОКМАК ТЕПЛОЕНЕРГІЯ",
  • ПАТ "ЯНЦІВСЬКИЙ ГРАНІТНИЙ КАР'ЄР";
  • ТОВ "КК "НАШ ДІМ ЗАПОРІЖЖЯ";
  • ПАТ "СВІТЛОТЕХНІКА";
  • ДП "ПІДПРИЄМСТВО ДКВС УКРАЇНИ (№ 99)";
  • ДП "ПІДПРИЄМСТВО ДКВС УКРАЇНИ (№88)";
  • ПРАТ "ЕЛЕКТРОТЕХНОЛОГІЯ";
  • ДП "ПІДПРИЄМСТВО ДКВС УКРАЇНИ (№77)".

Більш детальна інформація стосовно суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, розміщена у рубриці "Переліки" офіційного веб-порталу ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/pereliki-/296361.html..

 

Валерій Манько: "Запоріжці задекларували 2,4 мільярда гривень доходів"

              

Упродовж цьогорічної кампанії декларування майже 52 тисячі жителів Запорізької області прозвітували про доходи, які вони отримали у 2018 році. Кількість декларантів порівняно з минулорічною кампанією зросла на 614 осіб. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько.

Запоріжці задекларували 2 мільярди 425 мільйонів гривень отриманих доходів, що на 624 мільйони більше, ніж у попередньому році. З них до бюджетів буде сплачено 135 мільйонів гривень податку на доходи фізичних осіб та 17,4 мільйона гривень військового збору. 

Найбільшу кількість звітів подали громадяни, які продавали власну сільгосппродукцію – 33,7 тисячі на суму доходів 264,6 мільйона гривень.

На другому місці – 2237 декларацій про отримання спадщини на загальну суму 329 мільйонів.

Про продаж нерухомого майна відзвітували 2079 жителів області, їхні прибутки перевищили 566 мільйонів.

Від надання в оренду нерухомості 1654 запоріжця заробили близько 60 мільйонів.

Замикають п'ятірку лідерів громадяни, які минулого року продали рухоме майно – усього надійшло 773 декларації із сумою 85,8 мільйона.

Деклараційна кампанія тривала чотири місяці – з 1 січня до 2 травня. Запоріжці звітували про доходи, з яких не були сплачені податки.

 

Запоріжці сплатили майже 190 мільйонів гривень військового збору

 

З початку року платники податків Запорізького регіону спрямували до бюджету 189,7 мільйона гривень військового збору (без показників великих підприємств, які перебувають на обліку в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, який наголосив на зростанні надходжень порівняно з минулорічними на 31,4 мільйона або на 20 відсотків.

Лише у квітні запоріжці перерахували до казни майже 52 мільйони, збільшивши відрахування до минулорічного показника на 22 відсотки.

За перші чотири місяці року найбільші надходження забезпечили платники м. Запоріжжя – 100 мільйонів (+16,6 мільйона), м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 27,5 мільйона (+8 мільйонів), м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 16,8 мільйона (+2,6 мільйона), м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 12,6 мільйона (+1,7 мільйона) та Вільнянського, Запорізького і Новомиколаївського районів – 8,5 мільйона (+1,2 мільйона).

Усього на території регіону військовий збір сплачують 19,7 тисячі суб’єктів господарювання, у тому числі 12,9 тисячі юридичних та 6,8 тисячі фізичних осіб.

 

Запоріжцям держава поверне 5,2 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб

 

За чотири місяці проведення кампанії "Декларування 2019" більше чотирьох тисяч платників податків Запорізької області звернулись до фіскальної служби за податковою знижкою.

Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, в результаті проведених розрахунків 2779 громадянам буде виплачено 5 мільйонів 251 тисячу гривень.

Як свідчить статистика, запоріжці, отримуючи офіційні доходи, все частіше реалізують своє право на повернення частини сплаченого податку на доходи фізосіб. Порівняно з минулим роком кількість таких декларантів зросла на 117.

Найбільші суми будуть компенсовані 3755 громадянам, які сплачували за освітні послуги. Вони отримають майже 7 мільйонів гривень.

Також:

– 765 громадянам буде відшкодовано 1 мільйон 83 тисячі гривень за страхові платежі і пенсійні внески;

– 48 жителям регіону – 236,8 тисячі гривень за сплаченими відсотками іпотечного кредитування;

– 19 декларантів отримають більш ніж 37 тисяч за витрати на переобладнання власного транспорту на альтернативні види палива;

– 17 громадянам держава поверне 92,5 тисячі за витратами на оплату допоміжних репродуктивних технологій;

– 9 запоріжцям нараховано до виплати понад 19 тисяч за благодійними внесками.

Нагадаємо, скористатися своїм правом на податкову знижку можуть громадяни, які минулого року отримували заробітну плату і понесли певні витрати, перелік яких визначений Податковим кодексом України.

Під час заповнення декларації фіскальна служба області радить уважно вносити дані та перевіряти правильність вказаних реквізитів банківського рахунку, на який будуть перераховані кошти.

Документи приймаються до 31 грудня 2019 року.

 

Що необхідно здійснити платникам акцизного податку до 01 липня 2019 року?

З 01.05.2019 р. запроваджується реєстр платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, засобами якого здійснюватиметься реєстрація платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового — розпорядників акцизних складів/акцизних складів пересувних, акцизних складів/акцизних складів пересувних.

Суб’єкти господарювання, які з 01.07.2019 р. відповідатимуть визначенню «платник акцизного податку», зобов’язані:

- з 01.05.2019 р. до 01.06.2019 р. зареєструвати в СЕАРП усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 01.07.2019 р.;

- до 01.07.2019 р. зареєструватися платниками акцизного податку та зареєструвати в СЕАРП усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 01.07.2019 р.;

- протягом 20 календарних днів, починаючи з 01.07.2019 р., подати до контролюючого органу акт проведення інвентаризації обсягів залишків спирту етилового станом на початок дня 01.07.2019 р. із зазначенням адрес об’єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків спирту етилового, перелік резервуарів, в яких зберігаються обсяги залишків спирту етилового, їх технічних параметрів (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючих документів на відповідні об’єкти та документів, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об'єктів.

Акцизний склад - це:

а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;

б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом:

а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;

б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб'єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої";

Акцизний склад пересувний – це транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.

Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:

а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України);

б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;

в) ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу.

Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.

Зазначені норми визначені п.п. 14.1.6,  п.п 14.1.6ст. 14, підрозд. 5 розд. XX Податкового кодексу.

Підприємець – платник єдиного податку протягом року отримав дохід понад 1 млн. грн. Чи слід використовувати РРО?

Реєстратори розрахункових операцій (РРО) не застосовуються платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн., застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов'язковим.

Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

Отже, підприємці – платники єдиного податку другої і третьої груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, з метою визначення необхідності застосування РРО, повинні самостійно визначити перевищення обсягу доходу понад 1 млн. грн.

Доходом платника єдиного податку-підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ.

При цьому до доходу не включаються пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.

Платники єдиного податку (фізичні особи – підприємці) повинні забезпечити ведення книги обліку доходів (книги доходів та витрат), шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Дані книг використовуються платником єдиного податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку.

Разом з тим, у разі реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, платники єдиного податку незалежно від обсягу доходу зобов’язані застосовувати РРО на загальних підставах.

Зазначена норма передбачена п.п. 1 п. 292.1 ст. 292, п. 296.1 ст. 296, п. 296.10 ст.296 Податкового кодексу.

Затверджено новий порядок ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО

 

19.04.2019 року набув чинності наказ МФУ від 13.02.2019 №64 «Про затвердження порядків ведення реєстру екземплярів реєстраторів розрахункових операцій та реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій» (опублікований в «Офіційному віснику України»  №30 від 19.04.2019).

Наказом №64 передбачається спрощення реєстраційної процедури РРО за заявою, яку можна подати в електронній формі без додатків.

З цією метою розроблені нові електронні форми документів та сервіси в Електронному кабінеті, що дозволяють виробникам (постачальникам) подавати заяви, а Центрам сервісного обслуговування (ЦСО) – повідомляти про укладені договори.

Реєстрація РРО здійснюватиметься у такій послідовності:

- виробник РРО включає ЦСО до реєстру ЦСО;

- виробник РРО включає екземпляр РРО до реєстру екземплярів РРО;

- ЦСО надсилає електронне повідомлення про укладений договір з власником РРО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО;

- суб’єкт господарювання – власник РРО подає заяву про реєстрацію РРО;

- ДФС направляє до ЦСО довідку про резервування фіскального номера (дійсна три дні);

- ЦСО вводить РРО в експлуатацію та направляє до контролюючого органу, де проводиться реєстрація РРО, акт введення в експлуатацію та довідку про опломбування РРО;

- ДФС видає реєстраційне посвідчення.

Усі процедури здійснюються в електронній формі. За бажанням суб’єкти господарювання можуть подати заяву про реєстрацію РРО у паперовій формі та отримати реєстраційне посвідчення у паперовій формі.

Заяви про включення до реєстрів екземпляру РРО/ЦСО та повідомлення ЦСО можуть підписуватись уповноваженими особами виробників (постачальників) або ЦСО, яким делеговано право підпису електронних документів та направлені повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису в електронному вигляді за формою, встановленою Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами.

ДФС протягом двох місяців, наступних за місяцем набрання чинності наказом №64, формує реєстр, включає до нього екземпляри РРО, які зареєстровані в органах ДФС і перебувають в експлуатації.

Виробники (постачальники) протягом трьох місяців подають заяви про включення до реєстру всіх екземплярів РРО, поставка яких була здійснена до набрання чинності наказом № 64.

Протягом трьох місяців для первинної реєстрації РРО, які не включені виробниками до реєстру екземплярів РРО, власники повинні будуть додавати до заяви паспорти (формуляри) таких РРО та паспорти модема (у разі застосування зовнішнього модема), а також копії документів, які підтверджують факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО.

Первинне наповнення реєстру ЦСО інформацією здійснюватиметься на підставі заяв виробників (постачальників) протягом двох місяців після набрання чинності наказом № 64. Водночас ЦСО, який укладає договір про технічне обслуговування та ремонт РРО, що вперше буде реєструватись в органах ДФС, на момент укладання такого договору має бути включений до реєстру ЦСО.

Завчасноповідомтефіскальний орган провідсутністьоб'єкта обчислення екологічного податку

Якщо платник екологічного податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник податку повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву про відсутність у нього у звітному році об'єкта обчислення екологічного податку.

Тобто, суб’єкти господарювання (у тому числі новостворені), які не мають об’єктів обчислення екологічного податку, не повинні подавати до відповідних фіскальних органів заяву про відсутність у них у звітному році таких об’єктів.


Суб’єкти господарювання, які є платниками екологічного податку, але з початку звітного року не планують здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, повинні скласти заяву довільної форми про відсутність у них у звітному році об’єкта обчислення екологічного податку та повідомити про це відповідні фіскальні органи за місцем розташування джерел забруднення не пізніше граничного терміну подання податкової декларації за І квартал звітного року.

 

Граничним терміном подання такого повідомлення про відсутність об'єкта обчислення екологічного податку є 10 травня 2019 року.

Зазначена норма передбачена п. 250.1 та п. 250.9 ст. 250 Податкового кодексу України.

Платник податку на прибуток виявив помилку у фінансовій звітності: які наслідки

Для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Платник податку на прибутокподає разом з відповідноюподатковоюдекларацієюквартальнуаборічнуфінансовузвітність у порядку, передбаченому для поданняподатковоїдекларації з урахуваннямвимог ст. 137 ПКУ.

Фінансова звітність, що складається та подається платниками податку на прибуток, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств та її невід’ємною частиною, а саме: фінансова звітність подається як додаток ФЗ до Декларації і  у таблиці «Наявність додатків» проставляється позначка «+».

У разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до податкової декларації.

Підприємства можуть подавати уточнену фінансову звітність на заміну раніше поданої фінансової звітності за результатами проведення аудиторської перевірки з метою виправлення самостійно виявлених помилок або з інших причин.

Отже, якщо показники уточнюючої фінансової звітності не вплинули на показники податкової декларації з податку на прибуток, платник податку подає уточнюючу фінансову звітність за відповідний звітний період без подання уточнюючої Декларації.

Якщо внаслідок виявлених у фінансовій звітності помилок підлягають уточненню показники Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, таке уточнення здійснюється  із поданням до уточнюючої Декларації уточненої фінансової звітності за відповідний звітний період.

Зазначена норма передбачена п. 44.2 ст. 44, п. 46.2 ст. 46, п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу,  ст. 14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996.

Виявлено помилку у податковому розрахунку за ф. 1ДФ

Як подати уточнюючий податковий розрахунок?

Особи, які мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування.

Форма та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) затверджений наказом МФУ від 13.01.2015 № 4.

У разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою, чинного на час подання уточнюючого розрахунку (п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу).

Уточнюючий податковий розрахунок подається у разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку після закінчення строку його подання. Уточнюючий податковий розрахунок може подаватися як за звітний період, так і за попередні періоди.

У разі подання уточнюючого податкового розрахунку у клітинці «Уточнюючий» проставляється відмітка.

Уточнюючий податковий розрахунок подається на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містить інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.

При коригуванні показників розділу I «Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб,  і суми утриманого з них податку»:

- для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати «1» - на виключення рядка;

- для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати «0» - на введення рядка;

- для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію та ввести правильну інформацію, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» - рядок на виключення, а в другому – «0» - рядок на введення.

При коригуванні показників розділу  II «Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір:

у підрозд. «Військовий збір»:

- для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

Зазначена норма передбачена  п. 176.2 «б» ст. 176 Податкового кодексу, п. 4.3, п. 4.4 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ), затверджений наказом МФУ від 13.01.2015 № 4.

Застосування РРО платниками єдиного податку.

Важливі аспекти!

Реєстратори розрахункових операцій (РРО) не застосовуються платниками єдиного податку другої - четвертої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн грн.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн грн., застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов'язковим.

Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

Підприємці – платники єдиного податку, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, з метою визначення необхідності застосування РРО, повинні самостійно визначити перевищення обсягу доходу понад 1 млн. грн.

Разом з тим, ці норми не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію:

- технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту,

- лікарських засобів та виробів медичного призначення.

Тобто, фізичні особи – підприємці другої - четвертої груп при реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення, незалежно від обсягу доходу, протягом календарного року повинні застосовувати РРО.

"Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій" затверджено Постановою КМ України від 16.03.2017р. № 231.

Вироби медичного призначення - це будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, призначені для діагностики, лікування, профілактики організму людини та (або) забезпечення таких процесів (абз. 13 ст. 2 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»).

Лікарський засіб – це будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох активних фармацевтичних інгредієнтів (далі – АФІ) та допоміжних речовин)), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу (абз. 2 ст. 2 Закону України від 04.04.1996 № 123/96-ВР «Про лікарські засоби»). 

Водночас, у разі здійснення розрахунків за реалізовані товари (надані послуги) в безготівковій формі шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку для подальшого їх перерахування на поточні рахунки РРО не застосовується.

Новації при реалізації пального з 01 липня 2019 року

Суб'єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників акцизного податку з 1 липня 2019 року, зобов'язані до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.

Платники акцизного податку зобов’язані з 1 травня 2019 року до 1 червня 2019 року зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.

Отже, з 01.05.2019 р. запроваджується реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, засобами якого здійснюватиметься реєстрація платників акцизного податку з реалізації пального — розпорядників акцизних складів/акцизних складів пересувних, акцизних складів/акцизних складів пересувних.

Реалізація пального – це будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності чи без  переходу, за плату чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:

- до акцизного складу;

- до акцизного складу пересувного;

- для власного споживання чи промислової переробки;

- будь-яким іншим особам.

Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:

- у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;

- при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб'єктами, які не є розпорядниками акцизного складу.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.224 ст. 14, п.п. 212.1.15  ст. 212, п. 22 підрозд. 5 розд. XX "Перехідні положення" Податкового кодексу (з урахуванням змін, внесених Законом України від 23.11.2018 №2628-VII).

Граничний день реєстрації податкової накладної в ЄРПН є святковим (вихідним) днем. Які наслідки?

На дату виникнення податкових зобов’язань платник ПДВ зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години.

Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки ЄРПН, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків.

Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочій день, такий день вважається операційним днем.

Зазначена норма передбачена п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу, п. 3 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого постановою КМУ від 29.12. 2010 № 1246 (у редакції від 26.04. 2017 № 341).

З 1 травня 2019 року здійснюється реєстрація акцизних складів в СЕАРП та СЕ

З 01 липня 2019 року особи, які здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов'язковій реєстрації контролюючими органами як платники акцизного податку до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового.

Платники акцизного податку зобов’язаніз 1 травня 2019 року до 1 червня 2019 року зареєструвати в Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕАРП та СЕ) усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.

Суб’єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників акцизного податку з 1 липня 2019 року, зобов’язані до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в СЕАРП та СЕ усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.

Отже, з1 травня 2019 року вводиться Реєстр платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, за допомогою якого буде здійснюватися реєстрація платників акцизного податку-розпорядників акцизних складів/акцизних складів пересувних.

Реалізація пального або спирту етилового - це будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:

  • до акцизного складу;

 

  • до акцизного складу пересувного;

 

  • для власного споживання чи промислової переробки;

 

  • будь-яким іншим особам.

Поняття "реалізація спирту етилового" застосовується виключно для суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність з виробництва спирту етилового.

Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:

- у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;

- при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.

Акцизний склад - це:

а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території, розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;

б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом:

а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;

б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб'єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.

Розпорядник акцизного складу – це суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Зазначені норми передбачені п.п.14.1.6, п.п.14.1.212, п.п.14.1.224 ст.14, п.п.212.3.4 ст. 212, п. 22 - 24 підрозд. 5 розд. ХХПодаткового кодексу (з урахуванням змін, внесених Законом України від 23.11.2018 №2628-VII).

Слід зазначити, що з 01 липня 2019 року запроваджується ліцензування діяльності усіх суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним (Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів").