флаг

Новини

Інформація від Токмацького управління ГУ ДФС у Запорізькій області

 На Запоріжжі порушники відшкодували державі 3,7 мільйона гривень

 

Стосовно фігурантів проваджень, які відшкодували 3,7 мільйона гривень завданих збитків, до суду було направлено матеріали для звільнення від відповідальності.

Усього в січні поточного року співробітники податкової міліції Запорізької області розслідували 102 кримінальні провадження, 74 з яких належали до категорії тяжких. За перший місяць року було розпочато 29 справ, 18 з яких стосуються ухилення від сплати податків і зборів в особливо великих розмірах.

До суду спрямовано три матеріали, у тому числі, два провадження – з обвинувальним актом.

За результатами відпрацювання контрагентів "конвертаційних центрів" та "фіктивних суб'єктів господарювання" стягнуто 3,4 мільйона.

У сфері державних закупівель оперативники викрили злочин за фактом ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах (ч. 3 ст.212 КК України). Після проведених перевірок до бюджету повернено 766 тисяч гривень.

У рамках операції "Акциз" із незаконного обігу вилучено товарів підакцизної групи на загальну суму понад 4 мільйони.

 

Щоденно запорізькі митники оформлюють понад 160 іноземних автівок

 

Наприкінці пільгового режиму оподаткування транспортних засобів з єврореєстрацією стрімко зросла кількість митних оформлень. Цього тижня митні процедури здійснюють, у середньому, власники 163 автомобілів, минулого тижня цей показник складав 108.

Усього за весь період дії пільг – з 25 листопада 2018 року по 21 лютого 2019 року фахівці Запорізької митниці оформили 2338 автівок, з них 1915 – з європейською реєстрацією.

До бюджету перераховано 133 мільйони гривень митних платежів та 16 мільйонів гривень добровільного внеску.

Митники нагадують: до кінця дії пільгового режиму лишилося два дні. При цьому в останній день Запорізька митниця ДФС працюватиме за потреби до 24:00.

Здійснити митне оформлення легкових автомобілів можна на двох митних постах у м. Запоріжжя та Запорізької області:

- митний пост "Запоріжжя-центральний", адреса: м. Запоріжжя, вул. Привокзальна, 9А, тел.: (061) 286-09-62;

- митний пост "Бердянськ", адреса: м. Бердянськ, вул. Шевченка, 31, тел.: (06153) 3-85-96.

"Гаряча лінія" щодо цінової інформації: +38 (044) 481-19-61.

 

 

У січні керівники 466 запорізьких підприємств збільшили виплати своїм працівникам

 

За результатами спільної роботи органів виконавчої влади та фіскальної служби Запорізької області 466 роботодавців збільшили розмір оплати праці у січні.

Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, в регіоні постійно проводяться засідання обласної та територіальних комісій з питань підвищення рівня виплат заробітних плат. За перший місяць року було заслухано керівників 485 підприємств, які виплачували своїм працівникам зарплату на рівні менше законодавчо встановленого. 96 відсотків з них вже виконали свої зобов’язання та збільшили розмір оплати труда. До бюджету додатково надійшло 200 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб.

Фахівці органів ДФС регіону постійно аналізують податкову звітність платників, бази даних та іншу інформацію, яка дозволяє оперативно виявляти факти мінімізації зарплат.

Так, у п'ятірці антирейтингу – запорізькі підприємства, які спеціалізуються на кредитуванні, виробництві робочого одягу, роздробній торгівлі в неспеціалізованих магазинах продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, косметичною продукцією та туалетними приналежностями, а також фармацевтичними товарами. Середній розмір заробітних плат у цих суб'єктів господарювання склав 3,4 тисячі гривень. Саме з такими та іншими роботодавцями, які не дотримуються законодавчих вимог, спільна робота обласної влади та фіскальної служби буде продовжуватись й надалі.

 

Запорізькі автовласники на 20 відсотків збільшили сплату транспортного податку

 

За січень поточного року до місцевих бюджетів Запорізького регіону було сплачено 923 тисячі гривень транспортного податку. Надходження, порівняно з показниками аналогічного періоду минулого року, зросли на 20 відсотків або на 151 тисячу гривень. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько.

Найбільші суми сплатили власники елітних авто у м. Запоріжжя – 446 тисяч гривень. До місцевих бюджетів Пологівського, Більмацького та Розівського районів спрямвано 96 тисяч, м. Мелітополь, Мелітопольського і Веселівського районів – 80 тисяч, а також Василівського та Михайлівського районів – 70 тисяч гривень.

Зокрема, 86 відсотків від загальних надходжень забезпечили юридичні особи – власники транспортних засобів, що підлягають оподаткуванню; 24 відсотки надійшло від фізичних осіб.

Нагадаємо, транспортний податок, ставка якого складає 25 тисяч гривень на рік, сплачується за легкові автомобілі з датою випуску до п'яти років та середньоринковою вартістю понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати. У 2019 році – це 1 мільйон 564 тисячі 875 гривень (4173 грн. * 375).

 

На Запоріжжі понад дві з половиною тисячі власників авто з скористалися пільговим режимом оподаткування

 

За період дії пільгового режиму оподаткування транспортних засобів з іноземною реєстрацією працівники Запорізької митниці оформили 2542 автівки, із них 2082, які перебували в режимах транзиту чи тимчасового ввезення.

Власники автомобілів сплатили до бюджету майже 144 мільйони гривень митних платежів, окрім того, за авто з єврономерами надійшло 17,4 мільйона гривень добровільного внеску.

Скористатися пільгою мали можливість ті громадяни, на транспортні засоби яких до 24:00 22 лютого 2019 року митницею було прийнято електронну митну декларацію на бланку єдиного адміністративного документа з повним пакетом документів та сумою, достатньою для сплати митних платежів.

Нагадаємо, пільговий режим діяв з 25 листопада 2018 року по 22 лютого 2019 року. Починаючи з 23 лютого 2019 року акцизний податок сплачується у повному обсязі.

 

Кампанія "Декларування 2019": фахівці фіскальної служби відповідали на запитання запоріжців

 

Днями фахівці Головного управління ДФС у Запорізькій області провели черговий сеанс телефонного зв'язку "гаряча лінія" на тему "Декларування доходів громадян за 2018 рік".

Під час "гарячої ліні" дозвонювачі мали можливість отримати відповіді на найбільш актуальні питання, пов’язані з термінами та способами подання декларації, переліком витрат, які включаються до податкової знижки, тощо.

Проінформованість громадян з питань декларування своїх доходів створює сприятливі умови для своєчасного та комфортного подання декларації.

Наводимо найактуальніші питання, які обговорювались під час сеансу телефонного зв'язку "гаряча лінія".

 

Який порядок подання декларації про майновий стан і доходи?

Податкову декларацію про майновий стан і доходи платники можуть подати за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів:

- особисто або уповноваженою на це особою;

- надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог щодо електронного документообігу.

 

Якщо податкова декларація надсилається поштою, таке відправлення необхідно здійснити не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні декларації в електронній формі – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

Декларація подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.15 №859 (у редакції від 06.06.2017 №556).

Для подачі податкової декларації визначені такі граничні строки:

- для громадян, які зобов’язані подати податкову декларацію – не пізніше 02 травня 2019 року;

- для громадян, які мають право на податкову знижку – до 31 грудня 2019 включно.

 

Чи можна включити до податкової знижки вартість протезування зубів?

Скористатись податковою знижкою можна, зокрема, за витратами сплаченими закладам охорони здоров'я для компенсації вартості платних послуг із лікування платника податків або члена його сім'ї першого ступеня споріднення, у т.ч. для придбання ліків.

При цьому, податкова знижка не розповсюджується на витрати з протезування зубів з використанням дорогоцінних металів, порцеляни та гальванопластики.

Разом з тим, звертаємо увагу, що податкову знижку при оплаті платних послуг із лікування можна буде отримати лише після того, як набере чинності закон про загальнообов'язкове державне соціальне медичне страхування.

 

Як подати декларацію про майновий стан і доходи дистанційно?

Під час кампанії декларування податкові декларації про майновий стан і доходи подають громадяни, які зобов’язані декларувати свої доходи, а також особи, які мають право добровільно подати декларацію для застосування права на податкову знижку.

При цьому, подати декларацію можна дистанційно, не відвідуючи податкову інспекцію, через "Електронний кабінет платника податків".

Для цього необхідно:

- отримати у будь-якому Акредитованому центрі електронний цифровий підпис та

- авторизуватись в електронному кабінеті.

Покрокова відео-інструкція з автозаповнення декларації про майновий стан і доходи громадян розміщена на сторінці ГУ ДФС у Запорізькій області у соціальній мережі Facebook за посиланням:

https://www.facebook.com/SFSofUkraine/videos/581235988964709/UzpfSTI4ODU3MzA0NDY2NTEwNTo5ODU4MTIwNTgyNzQ1MzA/

та на сторінці ДФС України у соціальній мережі Facebook за посиланням: https://www.facebook.com/SFSofUkraine/videos/581235988964709/.

 

Представники профспілок розглянули особливості оподаткування неприбуткових організацій

 

Днями у запорізькому Будинку профспілок пройшов податковий семінар для начальників фінансових відділів та бухгалтерів профспілкових організацій регіону.

Учасників семінару в першу чергу цікавили законодавчі зміни, пов’язані з оподаткуванням, обліком та звітністю неприбуткових організацій.

Зокрема, спеціалісти обласної фіскальної служби повідомили, що профспілкові організації повинні чітко дотримуватись напрямків використання і розподілу отриманих доходів, щоб не втратити статус неприбутковості і відповідні податкові пільги. Так, отримані доходи повинні використовуватись тільки для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової профспілкової організації; реалізації мети та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Крім того, учасникам семінару розповіли про специфіку оподаткування доходів громадян у 2019 році, нарахування і сплату військового збору та ЄСВ, особливості справляння місцевих податків і зборів.

Також розглядались питання оподаткування виплат профспілкових організацій, а саме: цільової і нецільової матеріальної допомоги, подарунків, призів, путівок, в тому числі сімейних та інших виплат в межах статутної діяльності.

Насамкінець слухачам семінару нагадали про необхідність задекларувати доходи, з яких не були утримані податки у 2018 році, а також про можливість подання декларації з метою отримання податкової знижки.

Після лекційної частини усі бажаючі отримали відповіді на актуальні запитання.

 

Нюанси туристичного збору у Запоріжжі: фахівці фіскальної служби роз'яснили новий порядок представникам туристичного бізнесу

 

Днями у запорізькому Туристичному інформаційному центрі відбулася робоча зустріч представників фіскальної служби Запорізької області та туристичного і готельного бізнесу, присвячена новим правилам нарахування, сплати та звітності з туристичного збору.

Учасники наради розглянули основні новації законодавства, які набрали чинності з 2019 року. Так, ставка збору за кожну добу проживання для внутрішнього туризму визначена у розмірі до 0,5 відсотка від розміру мінімальної заробітної плати, для в'їзного туризму – до 5 відсотків. При цьому кожна місцева рада ухвалює рішення щодо встановлення ставок самостійно.

У Запоріжжі для внутрішніх туристів передбачена ставка 0,05 відсотка за умови, якщо вартість проживання за одну особу не перевищує 300 гривень на добу, у межах вартості 300-600 гривень – 0,25 відсотка, понад 600 гривень – 0,5 відсотка від розміру мінімальної заробітної плати. Туристичний збір для в'їзних туристів встановлено у наступних розмірах – якщо вартість проживання складає до 300 гривень, ставка дорівнює 0,5 відсоткам, понад 300 гривень – 1,5 відсотка.

Під час зустрічі представники фіскальної служби і платники податків розглянули механізм, базу справляння та порядок сплати збору, а також питання податкових агентів.

 

Запорізькі та мелітопольські власники нерухомості – лідери зі сплати податку

 

До місцевих бюджетів Запорізької області у січні 2019 року надійшло 15,9 мільйона гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, який зазначив, що сплачена сума податку на 2,8 мільйона перевищує надходження січня 2018 року.

Зокрема, платники-юридичні особи поповнили бюджети на 14,9 мільйона, що на 2,3 мільйона або на 18,6 відсотка більше, ніж торік. Понад мільйон гривень перерахували фізичні особи, забезпечивши зростання до аналогічного періоду минулого року на 422 тисячі.

Найбільші суми сплатили власники майна м. Запоріжжя – 5,7 мільйона, понад 2,3 мільйона спрямували до скарбниць громад мешканці та суб'єкти підприємництва м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів. Від платників Якимівського та Приазовського районів надійшло 2,2 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 1,7 мільйона, Вільнянського, Запорізького і Новомиколаївського районів – 1,4 мільйона тощо.

Нагадаємо, ставки податку на нерухоме майно встановлюються рішеннями місцевих рад: сільських, селищних, міських та об'єднаних територіальних громад. Вони не повинні перевищувати 1,5 відсотка від мінімальної зарплати за квадратний метр. Податок сплачується тільки за ту площу, яка перевищує пільгову.

Додатково оподатковуються об'єкти житлової нерухомості, площа яких понад 300 квадратних метрів для квартир і 500 квадратних метрів для житлових будинків за ставкою 25000 гривень за кожен об'єкт житлової нерухомості або його частки.

 

Президент України провів засідання Ради регіонального розвитку Запорізької області

 

Досягнення та успіхи Запорізького регіону, а також перспективи його розвитку стали головними темами заходу, що відбувся 27 лютого за участю Президента України Петра Порошенка, який з робочим візитом перебував у Запоріжжі. У засіданні взяли участь депутати, очільники обласної влади та місцевого самоврядування, керівники фіскальної служби Запорізької області, представники бізнес-спільноти та громадськість.

У своєму виступі Президент окреслив основні вектори державної політики, відзначив ключові бюджетоформуючі галузі економіки Запорізької області, які для подальшого розвитку потребують інвестицій та спільних зусиль держави і бізнесу. Зокрема, це промисловість, ІТ-технології, сільське господарство, енергетика. При цьому Петро Порошенко підкреслив внесок окремих підприємств у фінансово-економічні здобутки регіону.

Учасники Ради регіонального розвитку також підбили підсумки реалізації реформи децентралізації. Глава держави повідомив, що з 2014 року власні доходи місцевих бюджетів збільшились з 68 мільярдів гривень до 234 мільярдів у 2018 році. У зведеному бюджеті частка місцевих скарбниць зросла до 51 відсотка. Петро Порошенко наголосив, що децентралізація – це не тільки питання перерозподілу ресурсів. Це кардинальні зміни всього життя в регіонах, новий формат участі людей у прийнятті рішень, а також підтримка підприємництва.

Президент також підкреслив важливість продовження реформ та регіональних програм розвитку.

Також під час заходу відбувся діалог між представниками влади та бізнесу, у ході якого обговорювалися питання подальшої взаємодії. Перед початком засідання в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, начальник Запорізької митниці ДФС Олексій Мужев та перший заступник начальника ГУ ДФС у Запорізькій області Віталій Малий поспілкувалися з присутніми керівниками провідних запорізьких підприємств.

 

За спеціальне використання води та надр запорізькі підприємства сплатили більш ніж 1,8 мільйона

 

Запорізькі добувні підприємства та водокористувачі поповнили бюджети усіх рівнів на 1 мільйон 848 тисяч гривень. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, у січні 2019 року надходження рентної плати до показників минулого року зросли більш ніж на мільйон гривень.

Зокрема, плати за спеціальне використання води надійшло 1,4 мільйона, що на мільйон більше, ніж торік. Сплачена сума порівну розподілена між державним та місцевими бюджетами.

Усього в регіоні 971 підприємство провадять діяльність, що пов'язана з первинним водокористуванням. Найбільші платежі забезпечили суб’єкти господарювання м. Енергодар, Кам'янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 905 тисяч, м. Токмак, Токмацького та Чернігівського районів – 164 тисячі, Якимівського та Приазовського районів – 147 тисяч, м. Мелітополь, Мелітопольського і Веселівського районів – 123 тисячі.

Крім того, у січні 621 підприємство сплатило 383 тисячі рентної плати за користування надрами. З цієї суми до держбюджету спрямовано 224 тисячі, до місцевих скарбниць – 159 тисяч, що на 50 тисяч більше, ніж у січні минулого року.

 

Запорізька митниця та великі підприємства: розгляд актуальних питань співпраці

 

У Запоріжжі відбулася робоча зустріч керівництва Запорізької митниці ДФС з представниками бюджетоформуючих підприємств регіону та митними брокерами.

Під час заходу учасники розглянули результати роботи митниці та актуальні питання, пов'язані із проведенням зовнішньоекономічних операцій, а також шляхи створення сприятливих умов для ведення бізнесу.

Відкриваючи зустріч, начальник Запорізької митниці ДФС Олексій Мужев повідомив, що минулого року було проведено масштабну роботу щодо залучення суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності до проведення оформлення товарів у митних органах Запорізької області. Це дозволило суттєво збільшити митні надходження. Зокрема, за рахунок перевиконання індикативних показників платежів у 2018 році до обласного бюджету надійшло 365,3 мільйона гривень на розвиток автомобільних доріг.

Як зазначив перший заступник начальника Запорізької митниці ДФС Антон Жучков, одним із резервів для збільшення надходжень є прискорення митного оформлення товарів.

Крім того, запорізькі митники наголосили, що 18 лютого розпочалась друга фаза пілотного проекту з переведення суб'єктів господарювання на обслуговування через "єдиний рахунок" для перерахування митних та інших платежів до держбюджету та закликали присутніх активніше залучатись до цього процесу. Адже запровадження єдиного казначейського рахунку дозволить представникам бізнесу зменшити час митних процедур та оптимізувати фінанси.

Під час зустрічі представники підприємств висловили свої пропозиції щодо взаємодії з митницею, зокрема, щодо попередження проблем, які можуть вплинути на процеси митного оформлення поставок.

  

Дізнайтесь про новації з туристичного збору.

Ставки збору на території м. Запоріжжя у 2019 році

З 01.01.2019 року ставка туристичного збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 Податкового кодексу, у розмірі:

 -  до 0,5% для  внутрішнього туризму;

- до 5% для  в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

Внутрішній туризм – це переміщення в межах територіїУкраїнигромадянУкраїни та/абоосіб, якіпостійнопроживають на територіїУкраїни, в пізнавальних, професійно-діловихчиіншихцілях.

В’їзний туризм – це прибуття на територію України та/або переміщення в межах території України осіб, які постійно не проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.

З 1 січня 2019 рокумінімальназаробітна плата становить 4173 гривні (ЗаконУкраїни "Про державний бюджет на 2019 рік" від 23.11.2018 № 2629).

Рішенням Запорізької міської ради №39 від 30.01.2019 року  «Про встановлення туристичного збору» визначені ставки збору для внутрішнього та в’їзного туризму.

Так, ставкизбору за кожнудобутимчасовогорозмiщення особи у мiсцях проживания (ночiвлi)для внутрiшнього туризму встановлюються в таких розмiрах:

- при вартостi проживания до 300 грн (включно) - 0,05% вiдрозмiрумiнiмальноїзаробiтної плати на 1 сiчнязвiтного (податкового) року, для однiії особи за одну добутимчасовогорозмiщення(2,09 грн);

-при вартостi проживания від 300 до 600 грн (включно) - 0,25% вiдрозмiрумiнiмальноїзаробiтної платина 1 сiчнязвiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добутимчасовогорозмiщення(10,43 грн);

- при вартостi проживания понад 600 грн - 0,5% вiдрозмiрумiнiмальноїзаробiтноїплати на 1 сiчнязвiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добутимчасовогорозмiщення(20,87 грн).

Для в 'їзного туризму ставкизбору за кожнудобутимчасовогорозмiщення особи у мiсцях проживания (ночiвлi) встановлюються в таких розмiрах:

- при вартостiпроживання до 300 грн (включно) - 0,5% вiдрозмiрумiнiмальноїзаробiтної платина 1 сiчнязвiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добутимчасовогорозмiщення(20,87 грн);

- понад 300 грн - 1,5% вiдрозмiрумiнiмальноїзаробiтної платина 1 сiчнязвiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добутимчасовогорозмiщення(62, 60 грн).

Податковіагентисплачуютьтуристичний збір за своїммісцезнаходженням:

-щоквартально, у визначений для квартального звітногоперіоду строк відповідно до податковоїдекларації за звітний квартал;

- або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади.

У разі сплатизборуавансовимивнесками у податковійдекларації за звітний квартал відображаються нарахованіщомісячні авансовівнески. Остаточна сума збору, обчисленавідповідно до податковоїдекларації за звітний квартал (з урахуваннямфактичновнесенихавансовихплатежів), сплачується у строки, визначені для квартального звітногоперіоду.

Форма податковоїдекларації з туристичногозборузатверджена наказом МФУвід 09.07.2015 № 636.

Забазовийзвітнийперіод, щодорівнює календарному кварталу, податковідеклараціїподаютьсяпротягом 40 календарнихднів, щонастають за останнімкалендарним днем звітного (податкового) кварталу.

Нагадаємо, щотуристичнийзбірналежить до місцевихподатків і зборів, коштивідякогозараховуються до місцевого бюджету. Порядок оподаткуваннятуристичнимзборомвизначено ст. 268 Податкового кодексу.

 

До уваги платників ПДВ

Як подати таблицю даних платника податку? Практичні поради

Платник ПДВ має право подати до фіскальної служби таблицю даних платника податку за встановленою формою згідно з додатком 3 до "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

Таблиця подається в електронній формі засобами електронного зв'язку.

Її можна подати ще до факту зупинення, якщо вона буде врахована, то у подальшому податкові накладні будуть зареєстровані.

Зверніть увагу, що Таблиця даних платника податку обов’язково подається із поясненням.

У ньому зазначаються види економічної діяльності, а також продукція, яка використовується та виготовляється при здійсненні діяльності, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Також доцільно надати копії документів, що підтверджують діяльність платника ПДВ.

Отже, Таблиця заповнюється наступним чином:

- у графі "Код згідно з КВЕД ДК 009:2010" зазначаються види економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010). При цьому цей код потрібно вказувати в кожному рядку;

- у графі "Код згідно з УКТ ЗЕД/ДК 016-2010 (придбання (отримання) товарів/послуг)" вказуються коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010) (далі – ДКПП), що на постійній основі придбаваються (отримуються) платником податку.

Кожний код УКТ ЗЕД (що відповідає певному товару) зазначається в окремому рядку навпроти рядка, у якому зазначений вид діяльності;

- у графі "Код згідно з УКТ ЗЕД/ДК 016-2010 (постачання (виготовлення) товарів/послуг" записуються коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП, що на постійній основі постачаються (виготовляються) платником податку.

Одночасне заповнення граф щодо придбання (отримання) і постачання (виготовлення) в одному рядку Таблиці не допускається.

Коди послуг згідно з ДКПП у Таблиці мають містити від 5 до 14 символів.

Таблиця даних платника податку із поясненнями розглядається комісіями регіонального рівня протягом 5 робочих днів після дня її отримання.

Відповідне рішення (врахування або неврахування таблиці) протягом операційного дня стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.

Зазначений порядок передбачений п. 29 – 38 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 № 117.

Платникам ПДВ

Коли для реєстрації податкової накладної в ЄРПН таблиця платника податку враховується автоматично?

Для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платник ПДВ має право подати до ДФС таблицю даних платника податку за встановленою формою згідно з додатком 3 до "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

Таблиця даних платника податку подається платником ПДВ в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС.

Зверніть увагу, що таблиця в обов’язковому порядку подається із поясненням, в якому зазначаються види діяльності, а також продукція, яку використовують та виготовляють при здійсненні такої діяльності, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку, яка розглядається комісіями регіонального рівня протягом п'яти робочих днів після дня її отримання.

Також доцільно надати копії документів, що підтверджують діяльність платника ПДВ.

При цьому, таблиця враховується ДФС в автоматичному режимі, якщо вона подається:

- платниками ПДВ – сільськогосподарськими товаровиробниками, внесеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України",

- та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31.12.16 застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до ст. 209 Податкового кодексу (в редакції, що діяла на 31.12.16).

В зазначених платників повинні перебувати у власності та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить понад 200 га включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року).

Також вказані платники повинні мати коди згідно з УКТЗЕД постачання (виготовлення) таких груп товарів: живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12).

Наступна категорія платників, у яких таблиця враховується автоматично, - це платники ПДВ, у яких значення показників D і P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 Порядку №117, мають такі розміри: D > 0,02, P < P м х 1,4 та обсяг постачання товарів/послуг у податкових накладних та/або розрахунках коригування, складених за останні 12 календарних місяців в Реєстрі, зазначених в таблиці даних платника податку, становить більше 25% загального обсягу операцій з постачання за останні 12 календарних місяців.

Тобто, це платники ПДВ, які одночасно відповідають трьом критеріям: - мають податкове навантаження понад 2%; - податкові зобов’язання з ПДВ поточного місяця не перевищують на 40% максимальне податкове зобов’язання з ПДВ за останні 12 календарних місяців; - обсяг постачання зазначених у таблиці товарів (послуг) із зареєстрованих ПН/ РК, складених за останні 12 календарних місяців, становить понад 25% загального обсягу постачання за останні 12 календарних місяців.

Зазначений порядок передбачений "Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затвердженим постановою КМУ від 21.02.2018 № 117.

Зміни з 01.01.2019 року

Дізнайтесь про оподаткування податком на доходи фізичних осіб подарунків

Законом  України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" від 23.11.2018 №2628-VIII внесені зміни, зокрема, щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб подарунків.

Так, з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб  не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань) - у частині, що не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Нагадаємо, що до змін, внесених Законом №2628, тобто до 01.01.2019,  якщо вартість дарунків перевищувала  вказаний розмір, то вся їх вартість оподатковувалася податком на доходи фізичних осіб.

Отже, з 01.01.2019 року  оподатковується податком на доходи фізичних осіб  лише та частина вартості подарунка, що перевищує 25 % мінімальної зарплати (у 2019 році - 1043,25 грн).

Зазначена норма передбачена п.п. 165.1.39 ст. 165 Податкового кодексу (зі змінами, внесеними  Законом України від 23.11.2018 № 2628-VIII).

Здійснення незалежної професійної діяльності

Як сплачувати єдиний внесок та подавати звіт?

Платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є, зокрема, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності.

Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, нараховують єдиний внесок у розмірі 22% на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб.

Такі платники зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Базою нарахування єдиного внеску для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб.

При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (у 2019 році – 918, 06 грн.).

У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (у 2019 році – 918, 06 грн.).

Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, самі за себе формують та подають до фіскальних органів Звіт один раз на рік до 01 травня року, наступного за звітним періодом. Звітним періодом для таких осіб є календарний рік.

Такі особи подають Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску, за формою таблиці 1 додатку 5 до Порядку від 14.04.2015 № 435.

Звіт подається за формою № Д5 із зазначенням типу форми «початкова».

Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов'язані подавати самі за себе Звіт незалежно від того, чи ведуть вони підприємницьку діяльність.

Остаточний розрахунок щодо нарахування та сплати єдиного внеску особами, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється до 01 травня року, наступного за звітним.

Зазначена норма передбачена п. 5 част. першої ст. 4; абз. третім част. восьмої ст. 9; п. 2 част. першої ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI; п. 13 розд. ІІ, п. 4 розд. ІІІ «Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженого наказом МФУ від 14.04.2015 № 435.

Важливо знати

Використання РРО підприємцями - платниками єдиного податку

Підприємці, які сплачують єдиний податок, мають право здійснювати розрахунки без застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій при здійсненні роздрібної торгівлі продовольчими товарами (крім підакцизних товарів).

РРО не застосовуються платниками єдиного податку:

- першої групи;

- другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн., застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим.

Разом з тим, ці  норми не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення.

Постановою КМ України від 16.03.2017 № 231 затверджено "Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій".

Перелік містить 8 груп:

1) Група 73 «Вироби з чорних металів»; 

2) Група 84 «Реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої; їх частини»; 

3) Група 85 «Електричні машини, обладнання та їх частини; апаратура для запису або відтворення звуку, телевізійна апаратура для запису та відтворення зображення і звуку, їх частини та приладдя»;

4) Група 87 «Засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання»; 

5) Група 90 «Прилади та апарати оптичні, фотографічні, кінематографічні, контрольні, вимірювальні, прецизійні; медичні або хірургічні; їх частини та приладдя»;

6) Група 91 «Годинники всіх видів та їх частини»;

7) Група 92 «Музичні інструменти; їх частини та приладдя»;

8) Група 95 «Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя».

Нагадаємо, з 01 січня 2019 року на підставі змін, внесених Законом №2628, фізичні особи – підприємці другої - четвертої груп при реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення незалежно від обсягу доходу протягом календарного року повинні застосовувати РРО.

Вироби медичного призначення - це будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, призначені для діагностики, лікування, профілактики організму людини та (або) забезпечення таких процесів (абз. 13 ст. 2 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»).

Лікарський засіб – це будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох активних фармацевтичних інгредієнтів (далі – АФІ) та допоміжних речовин)), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу (абз. 2 ст. 2 Закону України від 04.04.1996 № 123/96-ВР «Про лікарські засоби»). 

Отже, платники єдиного податку 2-ї і 3-ї груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг), зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстровані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів у разі:

- перевищення в календарному році незалежно від обраного виду діяльності обсягу доходу понад 1 млн. гривень;

- здійснення реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, незалежно від групи єдиного податку та обсягу річного доходу;

- здійснення реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення незалежно від групи єдиного податку та обсягу річного доходу;

- здійснення роздрібної торгівлі підакцизних товарів, у тому числі пивом у пляшках і бляшанках.

Зазначена норма передбачена п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України, п. 1 «Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій», затвердженого постановою КМУ від 23.08.2000 № 133.

Платник ПДВ планує здійснювати новий вид діяльності.

Як заповнити таблицю даних?

Щоб запобігти блокуванню податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН, платник ПДВ має право подати до ДФС таблицю даних платника податку за встановленою формою згідно з додатком З до «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Таблиця даних платника податку подається виключно в електронній формі засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС.

Відомості щодо засобів електронного зв’язку ДФС, якими може подаватися таблиця даних платника податку, ДФС розміщує на своєму офіційному веб-сайті.

У Таблиці даних платника податку зазначаються:

- види економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);

- коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;

- коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

Таблиця даних платника ПДВ подається із поясненням, в якому зазначається діяльність, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Якщо платник ПДВ починає здійснювати новий вид діяльності, то Таблиця даних платника податку заповнюється і подається в зазначеному порядку, в тому числі з поясненням, в якому зазначається діяльність, з можливим посиланням на податкову і іншу звітність платника податків.

Зазначена норма передбачена п. 29-31 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 № 117.

Підприємець - платник єдиного податку не застосовує РРО.

Які документи необхідно надавати при продажу товарів (послуг)?

Реєстратори розрахункових операцій (РРО) та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення) (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які відносяться відповідно до Податкового кодексу до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Разом з тим, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України від 12.05.1991 № 1023-ХІІ «Про захист прав споживачів».

Отже, підприємець – платник єдиного податку зобов’язаний надати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передавання прав власності на них від продавця до покупця.

Зазначена норма передбачена п. 15 ст. 3,  п. 6 ст. 9 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».